Labels

12.07.2011

cesium in baby milk powder made by Meiji Holdings Co.


I was shocked to hear about  this news 'Cesium in Baby Milk Powder Shows Nuclear Risk for Japan's Food'...

It's made by Meiji Holdings Co.
Meiji has been known as a company that has big chocolate brand.

My friend who has a baby says, 'OK, So, I'm not gonna buy it, but I can't believe any other powder milk. How can I do?'
I don't have my baby yet, but it's scary.
How about cheese? butter? and, How about other food?

After the tragedy, I feel doubtful whether food from grocery store is safe or not.
I've been trying to go farmers market as much as possible. but they don't have many of choices.
hmmm..
It's difficult.

What is going on Japan? why we can't see it clearly?

明治の赤ちゃんの粉ミルクからセシウムが出てきたそうですね。

小さな赤ちゃんをもつお友達は、かなりショックを受けているようでした。
他のミルクは大丈夫なのか?など、そこらへんもよく分からないのでハッキリして欲しいと。


私、スーパーで食材を見ながらうろうろするのが大好きだったのに、少し前から楽しくなくなっていました。
買う前に「これは安全かな?どうかな?」といちいち疑いながら買い物かごに入れなければいけないというのは、疲れてしまう。

日本は大丈夫なのかな?何で私たちは安全についてハッキリ知ることができないのかな?うーん。。、






No comments:

Post a Comment

Cooksnaps

Labels

Japan (140) Sweets (112) for kids (73) cook in the american style (69) column (51) 日本語 (48) America (41) chocolate (38) vegetable (37) fruits (32) diet (27) easy (27) healthy (25) meat (24) Breakfast (22) Egg (20) dessert (20) tea (20) travel (20) snack (19) item (17) Idea (16) Tofu (16) Bread (14) spring (14) rice (13) spice (12) the basics (12) Event (11) press (9) Sauce (8) Soy Milk (8) bento (6) summer (6) Autumn (5) 郷土料理 (5) Movie (4) book (4) Bake shop (3) Seafood (3) Test (3) kagawa (3) noodle (3) plant (3) introduction (2) peanut butter (2) tokyo days (2) trip (2) 海外バズりレシピ (2) Recipe review (1) a (1) fish (1)